Αριστοτέλης Γκιάτας

Με τι ασχοληθήκατε μετά το μεταπτυχιακό: 

Κατά τη διάρκεια των συγγραφικών μου υποχρεώσεων στο πλαίσιο ολοκλήρωσης της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας εργάστηκα ως επιβλέπων Αγρ. Τοπ. Μηχ. σε δημόσια και ιδιωτικά έργα. Στη συνέχεια και για τα επόμενα 11 χρόνια (μέχρι σήμερα) μέσα από την συνεργασία μου με την εταιρεία μελετών έργων υποδομής Γεωανάλυση Α.Ε., μου δόθηκε η δυνατότητα:
-συντονισμού των μελετών κτηματογράφησης και παροχής υποστηρικτικών υπηρεσιών για τη δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου
στις περιοχές που ανέλαβε η εταιρεία ως ανάδοχος
-να εξειδικευτώ στη Γεωπληροφορική, μέσα από μια συστηματική ενασχόλησή με τα Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών,
-να διερευνήσω ζητήματα Ανάλυσης και Χωρικού Σχεδιασμού, Διαχείρισης πληροφορίας μέσω Βάσεων Δεδομένων,
-να συμμετάσχω στη δημιουργία διαφόρων ειδών διαδικτυακών εφαρμογών και Web-Gis
-να συντονίζω τη διδασκαλία λογισμικών επεξργασίας σε διάφορες ειδικότητες (τόσο στα μέλη της εταιρείας αλλά και σε ανεξάρτητους φορείς με τους οποίους συνεργάστηκε η εταιρεία) αλλά και να παρευρεθώ ως ομιλητής σε διάφορα επιμορφωτικά σεμινάρια τεκμηρίωσης και καταχώρησης εδαφικής περιουσίας (ΔΕΗ ΑΕ ΣΤΟ ΛΚΔΜ)
-συμμετοχής ως βασικό μέλος της ερευνητικής ομάδας που ολοκλήρωσε το ερευνητικό πρόγραμμα «Νευρωνικά Δίκτυα και Ευφυή Υπολογιστικά Συστήματα για εφαρμογές Γεωπληροφορικής» αλλά και ως συγγραφέας του τεύχους. Κύριος στόχος του ερευνητικού προγράμματος ήταν η διερεύνηση της δυνατότητας χρήσης των Τεχνητών Νευρωνικών Δικτύων (ΤΝΔ) στην ανάλυση γεωχωρικής πληροφορίας. Ειδικότερα, σκοπός ήταν να αναπτυχθούν συστήματα αυτόματης συλλογής, οργάνωσης, ταξινόμησης, αποκωδικοποίησης και καταχώρισης πληροφοριών που προέρχονται από σαρωμένα κείμενα και διαγράμματα και να ενταχθούν σε μία χωρική βάση δεδομένων, με απώτερο σκοπό τη χωρική και περιγραφική ανάλυση τους. Η καινοτομία που παρουσιάστηκε στην παρούσα πρόταση αφορούσε στην εισαγωγή των Τεχνητών Νευρωνικών Δικτύων (ΤΝΔ) στην παραγωγική διαδικασία της εταιρείας, προκειμένου να επιτευχθεί μείωση της ανθρωποπροσπάθειας που απαιτείται για την υλοποίηση χρονοβόρων επαναλαμβανόμενων διαδικασιών όπως είναι η εξαγωγή πληροφορίας από σαρωμένα έγγραφα και η εισαγωγή τους σε γεωπληροφοριακά συστήματα (data entry) (Ιούνιος 2021).

Ταυτόχρονα ολοκληρώνεται το Προσχέδιο Εκπόνησης Διδακτορικής Διατριβής στο γνωστικό αντικείμενο της Πολιτισμικής Γεωγραφίας το οποίο θα αποτελέσει για μένα, όχι μόνο αφορμή για την άρθρωση ρητών απαντήσεων στους συνεχιζόμενους προβληματισμούς που γεννά η βιωμένη εμπειρία του χώρου, αλλά και μια λογική συνέχεια του ακαδημαϊκού διαλόγου που άνοιξε με την μεταπτυχιακή διατριβή μου για τον ορεινό χώρο στα πλαίσια ολοκλήρωσης του Δ.Π.Μ.Σ. «Περιβάλλον και Ανάπτυξη των Ορεινών Περιοχών» στο ΜΕΚΔΕ του Ε.Μ.Π..

Πως πιστεύετε ότι σας βοήθησε το μεταπτυχιακό στην μετέπειτα πορεία σας: 

-Διεύρυνε επαγγελματικές προοπτικές και προώθησε τη γνωριμία με νέα γνωστικά αντικείμενα
-Τροφοδότησε το ερευνητικό πνεύμα
-Όξυνε προσωπικές δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας και αλληλεγγύης
-Συντέλεσε στην τόνωση του διαπολιτισμικού πνεύματος και στην εκλέπτυνση του κοινωνικού αισθήματος ιδιαίτερα προς τις τοπικές κοινωνίες και τα προβλήματά τους
-Εμπλούτισε το σεβασμό προς το φυσικό περιβάλλον
-Συνέβαλε αθροιστικά στην υιοθέτηση μίας αισθητικής στην καθημερινή ζωή

Τι θα λέγατε σε κάποιον-α που σκέφτεται να το παρακολουθήσει: 

-Μέχρι την ίδρυση του συγκεκριμένου Δ.Π.Μ.Σ., δεν υπήρχε πανεπιστημιακή δομή σε προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό επίπεδο, που να ασχολείται ειδικά µε τα προβλήματα του ορεινού χώρου/Χαρακτηρίζεται ως πρωτότυπο εγχείρημα στο οποίο μπορεί οποιοσδήποτε εφόσον προσπαθήσει να γίνει κοινωνός
-Από τη στιγμή ίδρυσής του προωθεί τις εργασίες, διατριβές, πρακτικά συνεδρίων και γενικότερα κάθε είδους επιστημονικά αποτελέσματα-παράγωγα γνώσης και έρευνας στις τοπικές κονωνίες 
-Προωθεί τη διεπιστημονικότητα και το γόνιμο διάλογο μεταξύ των διαφορετικών ειδικοτήτων/Σε αυτό το πλαίσιο οικοδομείται μία κοινή επιστημονική γλώσσα επικοινωνίας, μέσα από την καθημερινή επαφή και ζύμωση διδασκόντων και διδασκομένων
-Ο αποκεντρωμένος χαρακτήρας του προγράμματος συμβάλλει σημαντικά στην αλληλεπίδραση διδάσκοντα και διδασκομένων, η εκπαιδευτική διαδικασία πολλές φορές εξαπλώνεται και έξω από τους χώρους διδασκαλίας και η καθημερινή συζήτηση στα πλαίσια του "κοινοτικού τρόπου ζωής" επεκτείνεται σε ένα πλήθος επιστημονικών ζητημάτων εκτός του αντικειμένου του μεταπτυχιακού
-Οι φοιτητές βιώνουν το αντικείμενό τους αφού ζουν, δρουν και σπουδάζουν στις εγκαταστάσεις του ΜΕΚΔΕ, στον ίδιο τον ορεινό τόπο, από κοινού 
-Η συμβίωση αυτή έχει ως αποτέλεσμα την ισχυρή, μεταξύ τους, συνεργασία πολύ ευρύτερη και ποιοτικότερη από ότι στα συμβατικά μεταπτυχιακά προγράμματα/Η καλλιέργεια της ομαδικότητας, των συνεργατικών συμπεριφορών και της αλληλεγύης μέσα από τα πλεονεκτήματα και τους περιορισμούς που εγγράφονται στην καθημερινή από κοινού διαβίωση