Profiles
Ο Πολυχρόνης Κολοκούσης (Δρ. Μηχ.) έλαβε το δίπλωμα του Αγρονόμου και Τοπογράφου Μηχανικού από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο το 1993 και το διδακτορικό του από το ίδιο ίδρυμα το 2008. Είναι από το 1999 μέλος ΕΔΙΠ στο Εργαστήριο Τηλεπισκόπησης του τομέα Τοπογραφίας στη ΣΑΤΜ του ΕΜΠ. Συμμετέχει στη διδασκαλία των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών μαθημάτων Τηλεπισκόπησης της ΣΑΤΜ και έχει σημαντική εμπειρία πάνω στις ψηφιακές επεξεργασίες τηλεπισκοπικών απεικονίσεων, τις εφαρμογές τους και την ολοκλήρωσή τους με Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (ΓΣΠ), καθώς και τις σχετικές γνώσεις προγραμματισμού, ιδίως για ψηφιακή επεξεργασία εικόνας, βάσεις δεδομένων και εφαρμογές web. Έχει δημοσιεύσεις σε διεθνή περιοδικά και συνέδρια και έχει συμμετάσχει σε πολλά ερευνητικά προγράμματα του Εργαστηρίου Τηλεπισκόπησης του ΕΜΠ καθώς και άλλα σχετικά Ευρωπαϊκά προγράμματα. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν λήψεις και επεξεργασίες τηλεπισκοπικών απεικονίσεων με έμφαση σε τεχνικές ανάλυσης για πολλά θέματα όπως η ανίχνευση μεταβολών και η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Είναι κριτής σε περιοδικά των εκδοτικών οίκων Springer, Elsevier και Wiley.
Η καταγωγή μου είναι από την ορεινή Αρκαδία. Η αγάπη μου ωστόσο για τις ορεινές περιοχές δεν είναι κάτι που μπορώ να εξηγήσω με λογικά επιχειρήματα. Πηγάζει από την ψυχική ανάταση που νοιώθω όποτε βρίσκομαι εκεί. Η ζωή στις ορεινές περιοχές δεν είναι εύκολη αλλά η επιστήμη και η τεχνολογία είναι σήμερα σε θέση να αντιμετωπίσει σε μεγάλο βαθμό τα περισσότερα προβλήματα διαβίωσης κι επαγγελματικής ενασχόλησης. Με ιδιαίτερη θλίψη παρακολουθούμε σήμερα να μαραζώνουν οι ορεινές περιοχές της χώρας μας. Επιθυμώ να συμβάλω όσο μπορώ για να αντιστρέψουμε αυτή τη διαδικασία.
Ότι πρόκειται για ένα μεταπτυχιακό το οποίο προσφέρει πολύπλευρη επιστημονική γνώση γύρω από το θέμα της ολοκληρωμένης ανάπτυξης των ορεινών περιοχών και ανοίγει τους ορίζοντες της κριτικής σκέψης. Θα του συνιστούσα επίσης να ρωτήσει οποιονδήποτε από τους προηγούμενους φοιτητές αυτού του μεταπτυχιακού προγράμματος σχετικά με την ποιότητα της διδασκαλίας, τις γνώσεις κι εμπειρίες που αποκόμισε και το πόσο χρήσιμα ήταν όλα αυτά για την περαιτέρω επαγγελματική ή επιστημονική του πορεία.