Profiles
Tα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στην Υδρολογία, την Υδροπληροφορική και την Ενεργειακή Τεχνολογία. Έχει, κατά καιρούς, διδάξει σχετικά μαθήματα στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών και δύο ΔΠΜΣ του ΕΜΠ, όπως Υδρολογία, Οικολογία, Ενεργειακή Τεχνολογία, Υδρομετεωρολογία, Πλημμύρες, Διαχείριση Υδατικών Πόρων και Υδατικό Περιβάλλον. Έχει συμμετάσχει σε 25 ερευνητικά έργα, στα τρία ως επιστημονικός υπεύθυνος και έχει 30 δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων.
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα, δίπλα στη θάλασσα. Πάντοτε, η επιλογή στο δίλλημα της εποχής «βουνό ή θάλασσα» ήταν, για μένα, το δεύτερο-Φάληρο αντί για Κηφισιά, Πάρος αντί για Καρπενήσι. Στις σπάνιες φορές, που επισκεπτόμουν ορεινά μονοπάτια και χιονοδρομικά κέντρα, η ταλαιπωρία των δύσκολων συνθηκών επικρατούσε του δέους και του θαυμασμού που ένοιωθε για τη φύση ένας άνθρωπος της πόλης. Αργότερα, με έφεραν κοντά στο βουνό οι εκπαιδευτικές επισκέψεις σε ορεινά υδραυλικά έργα. Κρεμαστά, Πλαστήρας, Αώος, έργα εντυπωσιακά, με λίμνες που, «τεχνητά», είχαν προστεθεί στο ορεινό τοπίο, αναβαθμίζοντας το, ενώ, ταυτόχρονα, ηλεκτροδοτούσαν την αναπτυσσομένη πατρίδα. Είναι εντυπωσιακό να βλέπεις την ευφυή εκμετάλλευση των υδραυλικών πτώσεων (που το βουνό μας χάρισε) στον Πλαστήρα και στον Αώο ή τη δημιουργία της εντυπωσιακής σε χωρητικότητα λίμνης των Κρεμαστών. Στη τροφοδοσία της λίμνης «συμβάλλουν», με τον τρόπο τους, τα βουνά της λεκάνης του Αχελώου, τα οποία ορθώνουν το ανάστημά τους στα περαστικά σύννεφα, προκαλώντας βροχοπτώσεις που είναι από τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα. Τέλος, η, κατά καιρούς, παραμονή μου στο ΜΕΚΔΕ ενδυνάμωσε την αγάπη μου για τις ορεινές περιοχές και την εξοικείωσή μου με τα βουνά. Σε αυτό βοήθησαν και πολλοί φοιτητές που, όχι μόνο, ήταν προσαρμοσμένοι στο δύσκολο αυτό φυσικό περιβάλλον αλλά, καμιά φορά, ήταν πραγματικοί «καθηγητές» στην τοποθέτηση αντιολισθητικών αλυσίδων, κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες.
Πρόκειται για μια εκπαιδευτική διαδικασία με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως:
(α) η θεώρηση των επιστημονικών αντικειμένων από πολλές οπτικές γωνίες, θεώρηση που ενισχύεται από τη σύνθεση της τάξης (περιλαμβάνει φοιτητές με βασικές σπουδές σε πολλές διαφορετικές επιστημονικές περιοχές),
(β) η ευρεία και ποιοτική συνεργασία μεταξύ των φοιτητών, η οποία σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στη συμβίωσή τους ΜΕΚΔΕ και
(γ) η βιωματική προσέγγιση των φοιτητών στα πραγματικά προβλήματα του ορεινού περιβάλλοντος, μέσα από σχετικές μελέτες περίπτωσης στις γειτονικές περιοχές. Οι φοιτητές γνωρίζουν άμεσα τα προβλήματα, μέσα από επισκέψεις στις περιοχές, όπου αυτά εκδηλώνονται και μέσω συχνής επικοινωνίας με τους κατοίκους, που τα ζουν στην καθημερινότητά τους.
Θα συνιστούσα, ανεπιφύλακτα, το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα σε όποιον θέλει να προσεγγίσει τη διαχείριση και ανάπτυξη του ορεινού περιβάλλοντος, μέσα από μια διεπιστημονική, συνεργατική και βιωματική διαδικασία.